CHICAGO

Arribem a Chicago després de volar amb British Airways via Londres. Sortim de casa a les 7.15 hores i arribem a Chicago a les 01.45h de la matinada, un dia molt llarg. En realitat a Chicago són 7 hores menys. Per tant posem els peus al continent americà a les 17.45h. De l’aeroport d’O’Hare agafem el tren (Blue Line) per anar al centre de la ciutat on tenim l’hotel, a la zona del The Loop. Ens allotgem al Virgin Hotel a la planta 23 amb unes vistes top.

El Jet Lag ens afecta i a les 2.00h del matí ja ens sembla que ens podem llevar per començar el dia, però evidentment, ens forcem a mantenir-nos al llit i finalment ens llevem a les 7.30h.

Sortim de l’hotel i ens quedem encantats mirant el tren alçat de la ciutat.

Ens dirigim al Millenium Park, situat al cor de la ciutat on trobem la famosa The Bean (Cloud Gate), una icona de la ciutat de Chicago de l’artista britànic Anish Kapoor.

A prop d’aquí hi ha també la impressionant estructura metàl·lica de Frank Gehry on es fan espectacles i esdeveniments.

Després de passejar una mica per aquesta zona, anem al United Center amb el metro-tren alçat de la ciutat per aconseguir entrades per dissabte pel partit dels Chicago Bulls i els Dallas Maverick. Com a fans del bàsquet, ens encantem una bona estona a la botiga dels Bulls i a contemplar l’estàtua del mític Michael Jordan.

Un cop aconseguit l’objectiu, tornem al tren i ens dirigim al Lincoln Park Zoo, un zoo gratuït des d’on tenim una bona vista dels edificis de Chicago.

I hi veiem animals primats, pingüins, óssos polars, linx, zebres, foques, lleopards de les neus, estruços, voltors negres, lleons i lleones, etc. Quedem bastant impressionats amb la gran varietat d’animals que hi ha.

Per acabar el dia, agafem el bus i parem davant l’emblemàtic edifici, Hancock Center de 100 plantes a la Michigan Avenue de 344 metres d’alçada on volem anar a fer un cafè al bar de dalt (Cloud Bar) per contemplar les vistes de la ciutat, i poder veure des de l’alçada la que forma part de l’Skyline de la ciutat des de 1973, la Sears Tower, ara coneguda com a Willis Tower, de 110 plantes. Però dilluns i dimarts està tancat. O sigui que ho deixarem per un altre dia.

Així, seguim baixant per la Magnificent Mile (Michigan Avenue), que és el carrer de compres per excel·lència de la ciutat. Ens aturem a fer un cafè al famós Satrbucks d’aquesta avinguda.

D’aquí seguim, creuem el Chicago River, ens meravellem amb els impressionants edificis i tornem a l’hotel.

Es va fent fosc i Chicago ens meravella.

El següent dia encara estem afectats pel jet lag i el nostre cos ens fa llevar molt d’hora. Després d’anar a esmorzar a les 6 del matí, avui passem el matí al Science and Industry Museum, situat al sud de Chicago a la zona del Hyde Park. Un museu molt gran i complet amb molts departaments on s’hi poden passar moltes hores.

A la tarda anem al Navy Pier, on entrem a la pista de patinatge que hi ha instal·lada i pugem a la nòria.

El tercer dia ens dirigim cap a Milwaukee, a l’estat de Wisconsin, perquè tenim entrades de la NBA per veure els Milwaukee Bucks contra els Sacramento Kings. Anem doncs a la Union Station per agafar el tren.

De tornada a Chicago, ens dirigim a l’hotel que tenim situat a la zona de l’Streeterview, al nord del riu.

Sortim a dinar i anem a un lloc típic americà on els cambrers fan una mica d’actors i el menjar és bàsic aompanyat de batut o cafè, més que res per a què els nens riguin una mica.

Sortim a passejar per la Magnificent Mile, ens arribem altre cop al Hancock, però avui la boira ens impedeix pujar a dalt al bar perquè no hi haurà vistes.

Així, ens quedem a la part de sota de l’edifici i anem a fer un ‘Cheesecake’ a la famosa Cheesecake factory, on es poden trobar almenys 15 varietats d’aquest pastís.

Després d’aquí anem als cinemes a veure una pel·lícula. Tota una experiència veure una peli en aquests seients-llit!

Últim dia de voltar per la ciutat. Anem al Hancock, pugem a la torre però no es veu res degut a la boira. Almenys hem pujat els 96 pisos que duen a la cafeteria. Després ens dirigim caminant al Christmas Market de Washington Street, però quan hi arribem hi ha una cua que dóna tota la volta a la illa.

És dissabte i la ciutat està a rebentar. Molts restaurants plens i gent per tot arreu. Agafem alguna cosa per menjar i tornem a l’hotel fins l’hora d’anar al United Centre.

El darrer dia anem a esmorzar a l’Eggy’s Diner, situat a una bonica plaça, on mengem uns pancakes de luxe.

Després tornem al Grant Park a la zona Millenium Park per fer una volta pels voltants de l’escenari majestuós del Jay Pritzker Pavilion de Frank Gehry i per la també coneguda font Crown, tot i que al ser hivern, no hi ha els sortidors oberts.

Passem per davant de la pista de gel situada davant del The Bean i tornem cap a l’hotel a recollir les maletes fent una tros del River Walk.

and.., bye bye Chicago! It was a pleasure!