BEN NEVIS (Pic més alt UK)

De Luss ens dirigim a Fort William. Per arribar busquem una ruta panoràmica per poder anar veient llocs interessants mentre arribem a destí.

Així passem per Inveraray, poblet petit però bonic davant del Loch Long, característic per unes cases blanques i negres i el seu castell, molt ben conservat.

D’aquí seguim fins a trobar el Kilchurn Castle, un preciós castell en ruïnes al Loch Awe.

Després seguim i agafem l’A82 entrem a Glen Coe, una carretera amb un paisatge de somni fins arribar al poble que du el mateix nom.

Abans d’arribar al poble hi ha el Visitor Centre, on es pot rebre información sobre el que va passar a la zona, concretament de la Matança del Clan Mc Donald i es poden veure les tombes. Nosaltres passem de llarg i seguim cap al destí final: Fort William.

El nostre objectiu a Fort William és fer el Ben Nevis, la muntanya més alta del Regne Unit. Tot i que el temps sembla que serà una mica inestable, estem a l’expectativa per si emprendrem la pujada o no. El dia següent es fa una escletxa a les 10.00h del matí i sembla que aguantarà unes quantes hores. Així, decidim fer la caminada fins el cim.

Fins gairebé a dalt, gaudim de bon temps. A l’arribada, ja ens hem de tapar.

Les vistes són impressionants i arribem al cim al cap de 3 hores.

Al cim comença a fer mal temps i decidim anar baixant. El primer tram de la baixada és amb boira i pluja, però al cap de mitja hora ja para de ploure i la boira es va esvaïnt.

Amb 3 hores més arribem al càmping.

Així, en total hem estat unes 6 hores per fer el cim de 1.345 metres amb uns 1.300 metres de desnivell.