LONDRES

Pont de Desembre 2017

I aquest cop ha tocat agafar un vol Easyjet i volar de Barcelona a Londres, una escapada de 4 nits per passejar per la preciosa capital anglo-saxona. Aquesta època de l’any és especial perquè ja es veu la ciutat preparada per les festes de Nadal amb la decoració i mercats, però també és una època en què es veu la ciutat una mica grisa degut al temps ennuvolat i el seu “xiri-miri”.

VISITES

El primer dia ens movem per la ciutat en Metro i amb els autobusos de dos pisos.

Arribem al London Bridge i fem una passejadeta pel CHRISTMAS MARKET by the River.

D’aquí continuem caminant cap al famós TOWER BRIDGE. D’allà agafem un autobús que ens porta a TRAFALGAR SQUARE. Baixem i voltem una mica per la zona, per PICCADILLY CIRCUS i caminem pel Regent’s Street, ple de vida i de botigues i gent fent compres sense parar. Fem aturada a la famosa botiga de joguines HAMLEYS on ens maregem una mica per la saturació de gent i d’articles, però sortim amb un autobús de Londres i uns avions de paper-cartó que se’ns destrossen el dia següent.

Els nens ja estan bastant cansats però encara és un pèl d’hora per tornar al nostre apartament de Kensington i per això agafem un autobús i arribem a COVENT GARDEN, on els músics i els artistes de carrer ens fan passar una molt bona estona. Voltem per l’Apple Market, Jubilee Market i pel Virtual Market. I ara sí, ja donem el primer dia per acabat! Ara, cap a l’apartament i a demanar un UberEats, que la seva app és una meravella que ha descobert l’Oriol, el freak tecnològic de casa!

El segon dia anem al NATURAL HISTORY MUSEUM que el tenim davant mateix de l’apartament i és una passada de museu de natura i animals, fent especial atenció a la secció de dinosaures, de la qual el nostre ll gran no en vol marxar.

A la tarda agafem un autobús que ens porta a la Hyde Park Corner i fem una mica de volta pel famós parc de la capital anglesa i anem al Winter Wonderland, un parc de Nadal amb atraccions, pista de gel, mercat, llocs per menjar,etc. Aquí hi passem la resta del dia ben entretinguts i fem un mos abans de tornar a casa.

El tercer dia comencem agafant l’autobús i ens dirigim cap al Big Ben London Eye. És una pena perquè el famós rellotge de Londres està sent reparat encara i no el podem veure, però fem una volta per la zona i arribem al London Eye vorejant el Tàmesis. Aprofitem i donem un cop d’ull al Christmas Market del costat mateix.

Després agafem un altre “double-decker” i anem cap a Candem Town on hi dinem i voltem pel barri contemplant les cases tan peculiars i també fem una volta pel mercat.

Com que els nens ja estan una mica cansats, agafem el metro i anem al nord- oest de Hyde Park (a Queensway Station) on hi ha el Diana, Princess of Wales Memorial Playground, un parc infantil, inspirat en Peter Pan, en honor a Lady Di en què hi ha un vaixell pirata com a atracció principal i altres zones que semblen molt divertides pels nens. El problema és que ara a l’hivern tanquen a les 15.45 h i nosaltres hi arribem a les 16.00 h. Per tant, ens quedem sense poder disfrutar del parc infantil i decidim passejar i travessar el Hyde Park contemplant la gent, els esquirols, els arbres, etc.

Passem per darrera del Kensington Palace i arribem a la Kensington Road des d’on agafem un altre autobús i anem cap a Leicester Square on berenem una mica, fem una volta pel Christmas Market i entrem a algunes botigues d’aquest ambientat centre londinenc.

L’últim dia només tenim el matí. Així que anem una estoneta a Piccadilly Circus, passegem pel barri xinès i tornem a l’apartament a les 13.00 h per ja dirigir-nos a l’aeroport.

APARTAMENT KENSINGTON EXECUTIVES 47 Cromwell Road – Apartament correcte. Un inconvenient és que té tres plantes. A la planta de l’entrada hi ha menjador amb sofà-llit i habitació. A la planta de dalt hi ha la cuina (molt antiga, però correcte) i a la planta de sota hi ha el lavabo (amb una aigua de dutxa massa calenta i sense poder graduar)