SAN JOSÉ

Comença l’aventura. Agafem l’avió el dia 28 de juny de la companyia Swiss Airlines que fa escala a Zurich. Després de 2 hores arriben a Suïssa, ens hi esperem un parell d’hores i entrem a l’avió que ens portarà a San José. Entrem a l’avió de la companyia Edelweiss, són 11 hores d’avió i 9.406 Kms a recórrer. El vol se’ns fa llarg. Un cop arribats a San José anem a buscar el nostre cotxe de lloguer que ja tenim reservat de fa unes quantes setmanes i ens trobem amb la sorpresa que no troben la nostra reserva. Així que toca espavilar-nos i trobar un altre cotxe de lloguer pels 35 dies que estarem voltant pel país. Finalment el lloguem amb la companyia Dollar, que és la que ens surt millor i té disponibilitat. Arribem a l’Airbnb que tenim reservat 23 hores després d’haver sortit de casa.

Què fem a San José?

El primer die ens llevem molt d’hora. A les 4.30 h del matí ja estem actius i per això decidim anar cap al Volcà Poas. Pel camí ens parem a un restaurant a esmorzar una mica: unes “prensadas” i unes “tortas” amb truita se’ns posen molt bé. Allà és on ens diuen que des de fa uns 7 mesos que es necessita reserva per poder anar al volcà.

Així, decidim anar a LA PAZ WATERFALL GARDENS, un parc que queda molt aprop del Poas on es poden veure animals de Costa Rica – serps, tucans, colibrís, monos caputxins, monos aranya, felins, papallones, granotes i algun peresós – i hi ha molts camins per passejar enmig de la selva i arribar a les cascades. El preu del parc, però, el trobem excessiu: 48$ els adults i 26$ els nens.

Quan sortim del parc anem a dinar uns casados: plats combinats on hi ha plàtan fregit, arròs, frijoles, pasta. En demanem un de vegetarià i un altre amb pollastre.

Acabem el dia. Apartament Airbnb Azenza Towers d’on aprofitem la piscina.

El següent dia ens llevem altre cop molt d’hora i ja som al carrer a les 6:30 h del matí direcció Volcà Irazú que està a una mica més d’una hora de la capital. Pel camí ens trobem una zona amb molta boira, però un cop passada, ens espera un cel blau preciós. És el volcà més alt de Costa Rica (3.432m) i s’hi poden veure diferents cràters, entre ells el principal amb un llac i també es pot passejar per una àmplia terrassa d’origen volcànic des d’on hi ha unes vistes impressionants i es pot veure el cràter principal. L’entrada al PARC NACIONAL VOLCÀ IRAZÚ costa 15$ els adults i 5¢ els nens. En aquest link, trobareu més detalls d’Irazú.

Normalment hi fa una mica de fred a dalt del volcà, però avui el temps ens ha acompanyat i hem pogut gaudir d’un dia assolellat que ho ha fet tot molt agradable.

Quan tornem ens aturem a Cartago. Voltem per un mercat on comprem una mica de fruita i passegem una mica pel centre.

De tornada a San José…..

Després de voltar per tot Costa Rica, tornem de nou a San José i ens allotgem a la zona de La Sabana a passar les darreres nits i aprofitem per fer les últimes visites.

• San José centre. Dediquem un dia a conèixer una mica el centre de la ciutat. Ens passegem per la Plaça de la Democràcia, el Mercat Central, el Teatre Nacional i tots els carrers que envolten aquesta zona. El que ens agrada més és el Mercat Central on també hi dinem – molt bé de preu i amb molt ambient -.
  • Parc Nacional Volcan Poas. Fa uns dies ja vam comprar els tiquets online a la web del SINAC per poder accedir al Volcà Poas, un volcà que es troba a una hora de San José i que està ben actiu. L’entrada al parc surt a $5 els nens i $12 els adults. Agafem hora per les 8:20 h del matí perquè ens aconsellen anar-hi abans de les 10.00h, que és l’hora a partir de la qual comencen a arribar els núvols que tapen el cràter del volcà i a més, és una zona de molta pluja. Estem de sort perquè el dia és molt clar i veiem perfectament el cràter delvolcà amb la llacuna i els gasos i fums que emet el volcà. La sorpresa però és que només se’ns permet estar 20′ al mirador del cràter i a més han tancat el Sendero Botos que és la caminadeta d’uns 4 kms que teníem pensat fer pel Parc Nacional. Però resulta que el volcà està molt actiu i estan en estat d’alerta perquè fa dos dies hi va haver columnes de gasos i cendra que van arribar els 200 metres i apart, fa 9 mesos que han tornat a obrir el Parc ja que ha estat uns dos anys tancat per l’activitat volcànica. La veritat és que és molt interessant de veure, però se’ns fa molt curta l’estona que podem passar-hi. Mentre estem mirant pugen els nivells d’emissions de gasos i durant una estoneta notem pessigolles al coll.
  • Parc Nacional Braulio Carrillo. Dediquem un matí a anar a aquest parc que està a una hora de San José. Entrem per la zona de Quebrada Gonzalez i estem sols. L’entrada surt a $12 adults i $5 els nens. Però en aquesta zona només hi ha dos caminets molt curtets per fer. Un de circular de 4 Kms aprox que es diu Las Palmas i un altre d’uns 2 Kms -El Ceibo- que et porta a un mirador del Río Sucio, anomenat així pel seu color marronós degut als materials de sofre que porta. A més, no tenim l’opció de contractar cap guia. Durant el camí veiem algun animal com són una mostel·la, monos cara blanca, algun esquirol i algun colibrí, apart de diferents insectes. Potser la zona del sector del Volcà Barva amb llacs volcànics és més interessant que aquesta part que hem anat avui. Potser ja també és que hem estat a tants parcs…. que som més exigents…
  • Toucan Rescue Ranch. El darrer dia que estem a Costa Rica hem programat una visita a aquest centre de rescat d’animals situat a mitja hora al nord de San José. Com tots els centres de rescat són uns projectes molt interessants en què tenen cura d’animals que han estat atropellats o electrocutats o que han perdut la mare,… i en la mesura del possible els reintrodueixen a l’hàbitat salvatge altre cop. Veiem molts perezosos, diferents aus com tucans, mussols, falcons, oropèlia, etc., una nútria, una taira, un porc espí, un tigrillo i un ocelote.