BRUGES (Brugge)

Com arribem

En el nostre cas vam optar per l’opció més habitual, vam fer:

• Vol amb Vueling, des de Barcelona fins a Brusel·les (i tornada). Preu aprox, 150€/persona.
  • Tren des de l’Aeroport fins a Bruges (i tornada). Preu aprox, 40€/persona.

Per arribar fins a Bruges el més recomenable/econòmic, és volar fins a Brusel·les i agafar el Tren des de l’Aeroport fins a Bruges. Hi ha molts vols directes des de Barcelona o des qualsevol ciutat europea, a uns preus assequibles. Nosaltres hem pagat uns 150€/persona, tenint en compte que era ple agost.

Existeix la possibilitat de volar fins a Bruges, però s’ha de fer escala a Brusel·les, i el preu dels vols es multipliquen per 4. Igualment, el temps total invertit, doncs no hi ha gaire freqüència, és gairebé més que volant fins a Brusel·les + Tren.

Des de l’Aeroport de Brusel·les s’agafa un tren que pot anar directament, sense fer cap canvi, ni a Brusel·les, fins a Bruges, i dura uns 90 minuts aprox.

Bruges (Brugge)

Bruges, la ciutat belga de conte de fades, la Venècia del Nord, situada a uns 100 Kms de la capital Brussel·les és ideal per una escapada en parella 😉

El nostre consell és buscar un allotjament tipus “B&B”, Bed and Breakfast. La ciutat ofereix moltes opcions d’aquest tipus d’acomodació. I segons el que podem dir, és molt recomenable quedar-se a dormir almenys una nit, tot i que si podeu, 2-3, encara que pot semblar massa, és molt recomenable, perquè Bruges fins a les 18.00 h de la tarda és una ciutat plena de turistes i pot ser una mica agobiant i a partir de les 18.00 h, la ciutat es buida i es viu una altra Bruges, molt més íntima i més autèntica.

Bruges té un centre en forma d’ou, delimitada pels canals. És una ciutat molt ben cuidada i amb les cases típiques flamenques que acaben amb esgraons. Des de la nostra estada, recomenem fer el Tour de Dia que ofereix l’empresa Legends Tours, que és un tour gratuït on cadascú al final dóna el que li sembla, una propina entre 5-10€ per persona, i t’expliquen molta història de la ciutat de Bruges i fas un cop d’ull als principals atractius de la ciutat. La durada és d’unes 2 hores.

Canal de Bruges amb una de les cases “originals” de l’Edat Mitjana

També de la mà mateixa de l’empresa Legends Tours, vam fer el Tour de Nit a les 20.00 h que recorre més els canals de la part més nord de la ciutat i on t’expliquen part d’història i també llegendes típiques de la zona. Com l’anterior tour, és també gratuït i dura una hora i mitja. Es dóna la voluntat al final de l’estada.

Nit a Bruges: Zona de terrassa amb el reflex al canal
Aquest punt de Bruges està en el Top 5 de localitzacions fotografiades del Món!

El nostre consell?
Caminar per la ciutat i perdre’s pels carrers empedrats i voltar pels seus canals.

Intentar esquivar tots els turistes que arriben en “manada” durant el dia i disfrutar de la ciutat durant el Vespre-Nit.

Sense paraules i sense nens! 🙂

Dia de Bicicleta

Lloguem una bicicleta per un import de 10€ el dia. El mateix B&B ens ofereix aquest servei.

Fem aquest recorregut:

This image has an empty alt attribute; its file name is GoogleMaps_bike_tour.png

La nostra intenció és anar pels canals fins a Damme, un poble situat a uns 7 Kms de Bruges. Un cop arribats a la plaça Markt de Damme, decidim seguir endavant pel canal fins arribar a Oostkerke, a uns 4 Kms de Damme, conegut com el poble blanc. Fem una volta, parem a fer un cafè i continuem pels canals fins a Sluis, a uns 9 Kms de Dame. Sluis és un poble molt animat ple de botigues que obren 364 dies a l’any i restaurants que està situat ja als Països Baixos. Hi ha un mercat i molta gent voltant pels seus carrerons. Realment és molt bonic de veure.

Així doncs avui hem travessat de país i gairebé no ens n’hem adonat.

Seguint els canals fins a Sluis

On menjar?

A continuació us detallem els llocs que hem provat i que ens han agradat. Penseu que nosaltres busquem restaurants vegetarians o que almenys tinguin opcions vegetarianes.

• Cafe Vlissinghe. És un cafè-pub del 1515, que el fa el pub més antic d’Europa. Té un interior amb molt encant i és ideal per parar.se a fer una cervesa i fins i tot per sopar.
  • De Plaats. Restaurant de plats bàsicament vegetarians. Hi pots trobar arrossos, estofats, amanides, entrants per picar. El menjar és molt bo i el local també té un bon ambient.
  • Punta Est. Situat davant d’un canal és un local amb una terrassa molt xula on prenem una cervesa i fem una tapa de formatges. Es pot fer el que vulguis: o alguna cosa per picar o un plat sencer.
  • Cuvee Wine bar/Wine Shop: Local interior o amb terrassa per fer vins i tapes. El local és encantador i hi veiem molta gent local.
  • De Bühne. Restaurant vegetarià. Uns plats fets amb “molt d’amor”, però gens recomenable si hi voleu anar amb nens. Tot molt silenciós, i amb una “old lady” molt curiosa :).
  • Paula Mostaert. Un cafè situat a uns dels carrers pròxims al Markt que té com a especialitat els frankfurts amb diferents condiments. Apart de les cerveses i els cafès. I evidentment, pels vegetarians tenen frankfurts de seità. Són boníssims! El local té una planta superior des d’on es veu el carrer i també una terrassa a la part de darrera.

Apart d’aquests llocs on hem estat, qualsevol restaurant bar situat a la zona del Markt podràs prendre o menjar el que hom vulgui. I també hi ha gofres i postres per tot arreu!