LEGOLAND (Dinamarca)

Dissabte 13 d’abril

El dia 13 d’abril agafem el nostre vol de Ryanair directe Girona-Billund, la ciutat on hi ha el Parc Temàtic de Legoland de la península de Jutlàndia. Els bitllets ens surten a 221 euros i arribem a les 20:35 h a Billund.

Després de passar molts dies buscant allotjament aprop del parc, veiem que els preus són molt elevats i al final decidim agafar un allotjament d’Airbnb que està a 15 minuts en cotxe del parc, a Grindsted. Són dues habitacions en una casa enmig d’una urbanització per la qual paguem 85€ per les dues nits i seguint el consell de l’amo de la casa, decidim agafar un cotxe de lloguer que mantindrem fins l’arribada a la capital. Pels tres dies de lloguer de cotxe paguem uns 160€, incloent el recàrrec per deixar el cotxe a Copenhagen comptant que portem des de casa els alçadors pels nens, perquè sinó hauríem hagut de pagar 60 euros més.

Al final arribem al miniapartament dins la casa a les 22.30 h de la nit. Sort que ja ens hem emportat quatre coses per menjar a l’avió perquè estem bastant cansats i aquí a Dinamarca està tot tancat ja.

Diumenge 14 d’abril

Ens llevem a les 8.00 del matí i anem a buscar alguna cosa per esmorzar al supermercat Kvicly, una cadena de supermercats danesa que estan molt bé, amb la pròpia fleca i amb molta varietat.

Després ja ens dirigim cap a LEGOLAND. Ja fa setmanes que hem comprat des de casa les entrades per 2 dies pels quatre (251€) i amb el pàrquing (13€) ens han costat un total de 264€ . Passem doncs, tot el matí pujant les atraccions d’aquest emblemàtic parc fundat el 1968 i contemplant les fantàstiques creacions del Miniland creades amb milions de peces de Lego.

Tot i que hi ha molta varietat, es nota que és un Parc antic, que li faltaria una bona renovació, comparant-lo amb el xulíssim Playmobil Fun Park de Núremberg.

Mentres estem al parc, i en veure que al tenir 2 dies d’entrada, per la tarda podríem fer alguna altra cosa, comprem entrades per la Lego House:

Veiem que si s’entra a partir de les 15.00 h fan un descompte. L’entrada normal costa 229 DKK (31€) i ens descompten 70 DKK i per tant paguem 21€ en comptes dels 31€.

Dinem dins el parc en un dels restaurants i paguem uns 80€ aprox.

A les 14.00 h sortim ja del parc i ens dirigim a la Lego House, situada al mateix Billund en un edifici molt modern que simula diferents bricks de lego. És impressionant! Allà hi passem tota la tarda. Es pot crear, contruir, jugar, veure l’evolució històrica del Lego, experimentar, al·lucinar amb creacions de Lego, etc. Una visita que val molt la pena!

Aquí us deixem amb algunes imatges de fora de l’edifici i el que ens trobem pujant pels diferents sostres del mateix. Al sostre de cada pis dels diferents blocs trobem miniparcs per passar-hi una estona!

I algunes de les zones que podem trobar a dins…

A les 19.00 h ja tanquen i estem molt cansats. Al final decidim passar pel Kvicly, comprem per sopar, així com alguna cosa per esmorzar l’endemà i tornem a l’apartament de Grindsted.