L’ESTARTIT

LA PLETERA

Sortim de cap de setmana amb l’objectiu de visitar la zona dels aiguamolls de l’Empordà. Ens allotgem a una àrea d’autocaravanes situada a l’Estartit, Costa Brava Àrea. Arribem al vespre de divendres i ja ens quedem a l’autocaravana.

El dia següent agafem les bicicletes i anem a fer una ruta per visitar l’espai de la Pletera, un espai recuperat al costat del mar pels ocells i la natura, una zona de maresmes amb punts d’observació, un camí molt agradable, un paisatge preciós amb les Illes Medes sempre presents i a tocar de la platja. En aquest espai s’hi poden observar fins a 80 espècies d’aus diferents.

Aquest espai forma part del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter.

Pedalant, arribem a la desembocadura del riu Ter, a la preciosa Platja de la Gola del Ter.

I d’aquí anem fins a Torroella de Montgrí seguint el mateix riu Ter. Un cop a Torroella, dinem i tornem amb bicicleta cap a l’Estartit.

En total la ruta ha estat de 25 Kms.

AIGUAMOLLS DE L’EMPORDÀ

El diumenge anem al Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà, una de les zones humides més importants de Catalunya, situada entre el riu Muga i Fluvià i amb una gran biodiversitat de flora i fauna.

Aquí hem contractat una visita guiada per a què ens expliquin bé com és aquesta zona i ens ajudin a identificar la diversitat d’espècies d’aus.

És una visita molt interessant i podem veure una gran varietat d’aus. Estem de sort perquè com que hi ha aigua, han començat a arribar moltes de les aus migratòries.

L’itinerari comença a l’estany del Cortalet i acaba a l’estany del Mas de Matà.

I finalitzem pujant als antics dipòsits d’arròs que ara són uns fantàstics miradors – observatori Senillosa, de 22 metres d’altura, des d’on hi ha unes vistes impressionants.

La ruta és de 6Kms. Si es vol, també es pot arribar a la platja, cosa que nosaltres no vam fer, però segur que valia molt la pena.