GINEBRA

Ginebra, una de les ciutats més importants i conegudes de Suïssa, situada a l’extrem sud-oest del Llac Léman. Arribem amb l’autocaravana i ens allotgem al càmping TCS, situat al costat del llac i a 8kms del centre de la ciutat. Al càmping ens donen una targeta pels autobusos, de manera que arribar a la ciutat és gratuit.

Agafem l’autobús i anem al centre de la ciutat. Anem fins el llac perquè volem veure el famós sortidor d’aigua, però sembla ser que està tancat.

Arribem fins el famós rellotge de flors i passegem una mica per la famosa Rue de Rhône, on hi ha les millors marques de rellotgeria, moda i joieria. Pot ser el paradís de les compres per gent amb una bona butxaca!

Després seguim pel casc antic, dominat per la Catedral de Sant Pere i plena de carrers per perdre-s’hi. Sopem en un dels seus carrers.

El dia següent anem a la ciutat en bicicleta. Hi ha un bon carril bicicleta que volta el llac, de manera que és una passejada agradable, tot i que a la tornada hi ha una bona pujada.

Fem la primera parada al sortidor d’aigua – Jet d’eau – on passem una bona estona contemplant la sortida d’aigua que arriba a uns 140 metres d’alçada i surt a una velocitat de 200 Kms/hora.

Després anem amb la bicicleta fins a la Plaine de Plainpalais, una esplanada enorme amb un skate park molt gran, zona de cordes pels nens i parades de menjar. La intenció era dinar alguna cosa per aquí, però està força ple i els preus també són força suïssos.

Després anem a la Promenade de Bastions, envoltada de jardins on hi ha una fira de productes ecològics i aquí és on hi ha també el Mur dels Reformadors, amb quatre enormes estàtues de pedra que rendeixen tribut als homes que van convertir Ginebra en la “Roma protestant”.

Ens arribem també al barri de l’art, al Quartier des Bains, on hi ha diverses galeries i cafès, però avui és diumenge i està tot bastant tancat.

Tornem cap a la zona del llac, al pont de Montblanc, fem un gelat i tornem al càmping. De tornada parem una estona a una piscina circular del llac.

Arribem al càmping cap a les 5 de la tarda i lloguem un paddle surf per provar al càmping i acabem la tarda al costat del llac.

Ginebra ens ha sorprès gratament. És una ciutat molt amena, tot i les pujades i les baixades i hi ha molts llocs per visitar i encantar-se una bona estona. També hi ha interessants museus, però nosaltres som més d’exterior i a més ens ha fet uns dies esplèndids.