BLED

De Velika Planina anem cap a Bled i ens instal·lem al River Camping Bled, situat a 10’-15’ en bicicleta de la població de Bled. Aquesta zona d’Eslovènia és la més turística del país de la part nord i tot està molt ple, però arribem al matí i podem ocupar les parcel·les que deixen els que marxen del càmping. És un bon càmping, amb piscina i pump track i uns bons serveis.

Agafem les bicicletes i anem a visitar el preciós llac de Bled, amb la seva illa al mig amb la seva església. Voltem tot el llac en bicicleta que medeix 2,4 Kms x 1,4 Kms, cosa que implica una passejada de 6 Kms.

Fem una petita excursió i pugem fins el cim de Velika Osojnica (756m).

La vista des del cim amb el llac, el castell i l’illot és espectacular. Amb el recorregut que fem per aquests cims al voltant del llac també passem per Ojstrica (611m) i d’aquí ja anem baixant fins arribar a les bicicletes.

Un cop acabada l’excursió ens parem a banyar a les aigües del llac, on la temperatura de 26º la fan una aigua molt agradable.

El dia següent fem ràfting pel Riu Sava Dolinka i les seves precioses aigües, un ràfting familiar i divertit de 13 Kms que ja ens ocupa tot el matí fins a l’hora de dinar. Ens agafem la tarda de relax pel càmping.

I el Max i l’Uri fan una mica de body surfing…

A la zona també hi ha les Gorges de Vintgar que semblen ser d’interès, però nosaltres no hi anem. Ja n’hem fet diverses de gorges durant aquest viatge.