De camí a Santander

Aquest any ens dirigim a Santander per agafar el ferri de Brittany Ferrys i creuar l’Atlàntic en direcció nord, cap al Regne Unit.

Per no fer el viatge tan pesat arribem al nord d’Espanya fent una parada a Borja, poble aragonès, i fem nit a l’EuroCamping Borja, un camping petit i familiar, que surt molt bé de preu i amb piscina, que és molt important aquests dies per les altes temperatures.

El dia següent seguim fins a Santander. La intenció era trobar un càmping a Santander on passar les dues nits que hem d’esperar per agafar el ferri, però estan tots els campings plens. Al final anem a parar a San Roque de Riomiera, a un càmping molt bonic- Camping Lunada- entre muntanyes i al “cul del món”, però aquí hi passem les 2 nits. No té piscina, però tenim el riu Miera, que amb la seva aigua fresqueta va perfecte per remullar-nos i fer-nos passar la intensa calor d’aquests dies.

El dia següent anem a fer una caminada. Pugem caminant fins al poble de San Roque, des d’on surt la Ruta de les Cabañas Pasiegas, que estan distribuïdes entre prats i murs de pedra per aquestes muntanyes. La funció tradicional d’aquestes cabanyes era donar sostre a les famílies que es dedicaven al pastureig. Avui en dia, n’hi ha que tenen menjar per animals, altres estan molt ben arreglades i són vivendes precioses.

La ruta és d’11 Kms i circular, i passa per uns paisatges molt bonics fins a La Concha. El tram final, els darrers 3 Kms són per carretera i és la part més pesada de la ruta.

Arribem a San Roque on parem a fer un bon refresc i tornem al càmping per refrescar-nos al riu.