BANGKOK (Tailàndia)

A Bangkok hi passem un total de 6 nits. En principi planegem passar-ne 3 però entre que el nostre fill gran, el Max, ha de passar per l’hospital perquè no es troba bé i ja perdem un dia sencer i que des d’Ayuthaya volem anar al P.N de Khao Yai, però trobem que està a massa distància per arribar-hi en transport públic i ens espanta una mica el nombre de turistes que visiten aquest parc i ens fa por que sigui més aviat un parc d’atraccions, decidim fer 3 nits més a Bangkok i fer excursions pel voltant.

PRIMERES TRES NITS

Les primeres tres nits a Bangkok les passem a l’hotel Bandara Suites situat al barri de Silom. L’hotel està molt bé perquè tenim un apartament amb dues habitacions molt comfortables, però no hem escollit bé la zona on allotjar-nos perquè ens sentim molt allunyats del centre de la capital tailandesa, tot i que som conscients que hi ha molts punts neuràlgics.

L’hotel està molt aprop del Parc Lumphini, de manera que aprofitem per fer-hi una visita i els nens ho agraeixen. A més, hi veiem molts llargandaixos gegants “Giant lizards” que són bastant al·lucinants.

El segon dia, sortint de l’hotel, agafem un Tuk Tuk per tal que ens porti aprop del riu per agafar una barca i fer un tour pel riu Chao Phraya, però ens porta a un moll molt curiós des del qual no ens deixen ni mirar el riu i ens volen cobrar una barberitat per tal de fer el tour amb la barca. Per això decidim no deixar-nos enganyar i sortim caminant d’aquella “parada”, agafem un GRAB que ens porta fins el Grand Palace, per on voltem i després allà sí, agafem un tour pel riu Chao Phraya que ens porta fins a la zona Asiatique, un mercat modern a l’aire lliure ple de botigues i força occidental. No el podem voltar gaire perquè el Max no estroba bé i hem de tornar a l’apartament.

El tercer dia el passem gran part a l’hospital. Després agafem un GRAB i anem cap a la famosa zona de Khao San Road on dinem i després anem al Wat Pho (Temple del Buda Reclinat).

Quan acabem, agafem l’Express Boat (40 THB = 1 €) i creuem el riu per passejar per davant el temple Wat Arun i d’allà, de nou amb l’Express Boat arribem a Chinatown, una zona molt entretinguda per voltar, comprar, plena de carrerons estrets i bastant ple de gent. Acabem la jornada agafant un Tuk Tuk cap a l’hotel per 150THB perquè als nens els hi encanta aquest mitjà de transport però a aquesta hora no ha estat massa bona idea perquè fa molta calor i hi ha un trànsit molt i molt fluïd que ens fa estar parats més de mitja hora inhalant el fum i l’aire contaminat de Bangkok.