Parque Nacional MANUEL ANTONIO

Les vagues que hi ha aquests dies al país degut a la pujada de l’IVA fan que estiguem més de 7 hores a la carretera. Aquestes vagues impliquen talls de carretera. Ja ens hi vam trobar quan ens dirigíem a Laguna Urpiano. Sembla que es van acabar, però han tornat a protestar i a nosaltres ens ha enganxat de ple. Sort que amb el Waze i el Google Maps hem pogut trobar un caminet alternatiu mitjançant el qual hem pogut esquivar el punt de tall de la carretera.

La qüestió és que arribem bastant cansats a Quepos. Quan arribem a la mini caseta que hem llogat per a fer les 2 nits, la trobem tant mona i acollidora que ja li diem a la propietària que ens quedarem una nit més. Així que ens instal·lem i directe a la piscina. Queda a sobre del Hostel Plinillo. Per avui ja hem fet el dia.

El dia següent ens llevem d’hora com sempre i anem al Parc Nacional de Manuel Antonio. Vam demanar opció de guia, però aquí ens volien cobrar $69 i decidim en principi prescindir-ne perquè és un parc amb molts visitants i de seguida es poden veure animals sense problemes. Ja es veu… allà on hi ha grups de gent, és que es mou alguna cosa. Doncs un cop dins, pagant els $16 per adult que val, ens trobem amb un guia que ens demana si volem els seus serveis. Demanem preu i com que al final ens fa un bon preu, $40, decidim que ens acompanyi durant dues hores. Com sempre, ha estat una bona decisió. No per la quantitat d’animals nous que ens fa descobrir – tot i que algun o altre més veiem que si anéssim sense ell – sinó per les explicacions i pels aparells que porten que ens permeten veure els animals amb una definició espectacular.

La veritat és que quedem bastant impressionats perquè no ens esperàvem veure tants animals. Veiem una serp terciopelo (verinosa), una serp mica, perezosos, monos udoladors, molts monos cara blanca, uns saltamontes de colorins preciosos, una espècie de colibrí poc freqüent, els crancs subtropicals i uns ratpanats. Arribem a la zona de la platja i ens acomiadem del guia.

Només deixar el guia, el Max veu una serp d’aquelles verdes, una ratera, creiem que és la mateixa que hem vist al P.N Volcan Tenorio. És espectacular veure tants animals.

Les platges de Manuel Antonio són precioses i plenes de micos carablanca i sobretot de garrobos. Aquí ens hi passem fins més enllà del migdia. El Roc juga tranquil·lament per la platja, a la part de darrera, on hi ha arbres, quan de sobte, es topa amb una iguana mascle ESPECTACULAR. Aquest és l’últim animal que descobrim al Parc. En sortim amb un molt bon regust.

El dia següent decidim tornar-hi. Aquest cop sí que anem sense guia. I estem tant contents d’haver-ho fet… perquè passejant pel parc podem veure el mono tití!!!!! Ens feia molta il·lusió veure’l i no sempre s’està de sort i ho hem aconseguit! Que preciós!!!

Avui també veiem coatís i si ahir vam veure la iguana mascla, avui veiem la femella, que és de tons més verdosos. Ens arribem a una petita cascada i anem a la platja.

O sigui, que han estat dos dies plens de descobertes i emocions! Ens ha encantat!

P.N. MARINO BALLENA

Arribem a Playa Uvita força d’hora perquè estem tan sols a una mica més d’una hora de Manuel Antonio. Deixem les coses al nostre AirBnB i ens dirigim a peu al Parc Nacional Marino Ballena, que costa 6$ els adults i els nens no paguen.

Aquest parc és petitó i se centra bàsicament en una zona de platja espectacular que quan està en marea baixa té la forma, curiosament, d’una cua de balena i a mesura que avança el dia, a partir de les 2 pm es comença a cobrir la “cua” i s’ajunten les parts de mar de banda i banda. És un lloc preciós i molt agradable per banyar-se també. Hi estem fins que comença a ploure i hem de sortir a pas lleuger.

L’endemà ja hem contractat un tour per veure balenes. Ens en volien cobrar $200, però al final pagant en efectiu i sense comptar els nens, en podem pagar $120. Un bon tracte! L’empresa que ens ho fa es diu Bahia Ballena Tours.

El tour resulta ser espectacular, bàsicament perquè aconseguim veure balenes geperudes. Veiem dos mascles de balena d’aproximadament 14 metres de llargada i després veiem una mare balena amb la seva cria, que segons el guia deu tenir 1 o 2 dies i ja fa 3 o 4 metres. En aquesta zona del Pacífic, d’aigües càlides, les balenes hi vénen a aparellar-se i a tenir les seves cries. No hi busquen menjar. El menjar el troben més al Nord o al Sud.

Són uns animals realment preciosos i és una sensació tan pura quan et trobes al mig del mar amb la barqueta i veus i sents passar aquests cetacis. A Costa Rica hi ha unes 37 espècies de cetacis. Hi passen diferents tipus de balenes, dofins, etc.

Ens ve molta tristor quan ens diuen que a la Xina i sobretot a Japó les maten.

Per desgràcia, el tour que ha de durar 3 hores s’acaba després de 2 hores perquè comença a ploure amb ganes i estar a la barca amb aquest temps és bastant incòmode. Arribem xops a la platja però molt contents del que hem pogut veure.

I a sobre, avui, quan hem arribat al Parc hem vist dues “lapas rojas”, un animal molt típic de Costa Rica i que encara no havíem vist. Són precioses i molt llargues quan volen i despleguen les seves ales i la cua. Molt vistoses! A veure si en veiem alguna més!!!