VOLCAN TENORIO

Parque Nacional Volcan Tenorio

Arribem a Bijagua després de més de dues hores de viatge, passant pel Llac del Nuevo Arenal. Quan arribem està tot molt emboirat i sembla que és un dia plujós. Busquem la nostra casa d’AIRBNB, que queda a dalt d’un turó i ens instal·lem i baixem al poble a dinar i a comprar pel sopar. La casa està situada entre el volcà Miravalles i el volcà Tenorio.

Al vespre decidim anar a fer una caminada pels voltants de la casa perquè hi ha molts caminets i potser estem de sort i veiem algun animal, però només trobem algun ocell i insectes, a part de sentir molts cants i sorolls d’animals que no sabem ben bé què són.

El dia 11 ens llevem d’hora com cada dia i anem al P.N del Volcan Tenorio que el tenim a 5 Kms. L’entrada surt a 12$ els adults i 5$ els nens i aquí a l’entrada se’ns ofereix un guia oficial per si volem contractar els seus serveis.

Decidim doncs agafar guia per veure si podem veure alguns animals, especialment alguna serp i també perquè ens expliqui de la zona. El preu és de 30$.

De seguida ens n’adonem que ha estat una molt bona decisió perquè descobrim coses de plantes, animals i del Río Celeste i la seva cascada, que és el principal atractiu de la zona, un riu que es veu d’un color blau espectacular pels materials i el pH diferent dels dos rius que es creuen en un punt del seu recorregut – rius Buena Vista y Quebrada. En aquest recorregut veiem doncs la cascada, la zona de Los Borbollones (bombolles procedents de l’activitat del volcà) i la zona de la Laguna i Los Teñideros, allà on els rius s’ajunten i canvien el color.

Finalment veiem una serp ranera (oxybelis), la serp llama del bosque i una lagartija de agua, espècie endèmica (water anole). Ha estat espectacular trobar aquests animals. Han estat pocs, però realment cada troballa ha estat un moment molt emocionant.

La caminada d’anar i tornar és d’uns 8 kms aproximats.

Al pròxim parc, contractarem un guia segur!!!!!

Havent dinat anem a Las Heliconias – The Hanging bridges-, on hi ha una ruta pel bosc tropical humit amb tres ponts penjants d’una alçada aproximada de 30 metres i 95 metres de llargada que et dóna la sensació de passejar per sobre els arbres. Una molt bona passejada d’uns 3 Kms  per la qual paguem 14$ els adults i el Max 7$. El Roc no paga.

Després de molt buscar un destí de platja per fer una pausa de 4 nits durant el viatge, hem trobat un hotel a la regió de Guanacaste, a Playa Azul, entremig de Tamarindo i Sámara. Creiem que queda una mica lluny de tot, però com que el nostre objectiu és fer una parada de platja, piscina i hotel, pensem que serà el lloc perfecte.