St. ANTON

Sortim de Bregenz direcció St. Anton, per una bonica carretera que travessa el Bregenzer Wald, on hi ha pobles bonics com Mellau, Schopernau, Schröcken enmig de prats alpins i muntanyes, passem el pas de Hachtannberg fins a Warth i finalment arribem a St. Anton.

St. Anton està considerat com el bressol de l’esquí alpí i és el paradís d’esports d’hivern d’Àustria. Es veu fàcilment perquè ara hi ha molt poca gent i està ple de telecabines i remuntadors. En època d’estiu només hi van persones a qui els hi agrada fer senderisme i la muntanya en general.

Ens allotgem al càmping Arlberg, a la localitat de Pettneu, a 6 Kms de St. Anton. No és un càmping econòmic perquè cada parcel·la té la seva caseta de bany i zona de rentar, però és super còmode. I a més a l’allotjar-nos per dues nits, ens donen una “Guest Card”, que ens permet per un dia, pujar a tots els remuntadors i telecabines que vulguem i això és molt interessant!

Així que el dia següent….

Agafem la bicicleta i anem fins a St. Anton per un esplèndid carril bicicleta al costat del riu. Agafem el telecabina de Galzig, seguim amb el gran telefèric de Valluga I i acabem amb un petit “ou”(Valluga II) al qual només hi caben 4 persones que ens porta fins al cim més alt de la zona, el Valluga, a 2.811 metres. La pujada sense la Guest Card ens hagués costat 94€! Per tant, estar allotjats al càmping ens ha valgut molt la pena!

Estem a dalt i contemplem les esplèndides vistes i el mar de muntanyes que ens envolta. Baixem amb el petit ou altre cop i d’aquí engeguem caminada de baixada fins a agafar el primer telecabina de Galzig, que ens porta de tornada a St. Anton.

I ens ho passem…

Un dia esplèndid, una zona preciosa, on es poden fer infinitats de caminades. A St Anton ens quedem a fer una cervesa i uns gelats. Després tornem amb bici al càmping i anem a la piscina coberta que hi ha al costat, que a partir de les 17.00h surt a 10€ tots 4. A més, com que des de les 4.30h que plou, és la millor opció per acabar el dia.