Parc Nacional CAIRNGORMS

De Chanonry Point comencem a baixar i la primera parada és al Parc Nacional de Cairngorms, que és el més gran de la Gran Bretanya. Nosaltres ens aturem sobre del Loch Morlich, on hi ha la platja més alta del Regne Unit, a unes 8 milles de l’animat poble d’Aviemore.

Com que fa un temps esplèndid, abans d’anar a l’àrea d’autocaravanes, situada a sobre del llac Morlich, ens aturem a la platja, que està plena de gent. Es nota que fa molt bon dia i és cap de setmana.

Aprofitem i agafem un caiac i una canoa per voltar pel llac i pujar una mica de riu.

Després ens quedem per la platja a fer castells de sorra.

A l’hivern les muntanyes del voltant del llac es converteixen en una estació d’esquí amb un total d’unes 35 pistes.

En aquesta zona tenim l’objectiu de fer dos pics: el Cairngorms de 1.245 metres, que és la muntanya que dóna nom al Parc Natural, i el Ben Macdui que amb els seus 1.309 metres és la segona muntanya més alta de l Regne Unit, després del Ben Nevis.

Primer comencem amb el Cairngorms… Comencem ben d’hora perquè hem vist que hi ha possibilitats de pluja a partir de les 12.00h.

I després seguim cap al Ben Macdui i el temps s’aguanta esplèndidament.

La caminada és un total de 21 Kms i 1.101 metres de desnivell. En total estem més de 6 hores per les muntanyes d’aquesta zona.

Quan tornem, com que fa calor, decidim tornar al llac a banyar-nos i a fer nous castells. I avui s’hi està molt tranquil perquè ja és més tard.

Al final comença a ploure a les 7 de la tarda i al capvespre surten les anomenades “midgets” uns mosquits diminuts molt impertinents que es colen per tot arreu i mosseguen. Són molt habituals a moltes zones d’Escòcia, però no les hem patit fins avui. Sembla que la primera nit vam estar molt de sort que no apareguessin. El dia que marxem al matí ja ens tornen a visitar!