Ruta per BÈLGICA

· BRUGGE (Bruges)

Arribada a Bèlgica des d’Amiens i la nostra primera parada en aquest país és Bruges. Com que no trobem lloc a la ciutat, ens instal·lem a un càmping ‘Klein Strand’, situat a 13 Kms de Bruges. Agafem la bicicleta i en uns 45 minuts, pedalant per carreteres estretes, preparades per la bicicleta, i seguint un dels Canals, arribem a la ciutat de Bruges.

Arribem a la Markt, que és la Plaça Major de la ciutat. És impressionant! Visitem el Museu Historium, un museu interactiu que a través d’una història d’amor i el pintor Van Eyck ens situa als anys daurats de la ciutat de Brugge. I des del balcó del primer pis del museu, tenim unes molt bones vistes de la Gran Plaça.

Al sortir, anem a menjar una gofre belga, amb xocolata i maduixes. Ens passegem una mica pels carrers peatonals com l’Steenstraat o el Geldmunstraat.

Després agafem les bicicletes que hem deixat aparcades a la Plaça Major, i fem una mica de tour sobre la mateixa pels carrers i canals fins arribar al famós Quai du Rosaire, on hi ha una de les cantonades més famoses d’aquesta ciutat tan encantadora.

Acabem el dia amb unes patates fregides i una cervesa.

El dia següent fem les visites de la Minnewater (Llac de l’amor i pont dels enamorats).

Passegem pel famós Pont de Bonifaci.

Agafem una barca per passejar pels canals i contemplar la ciutat i les seves boniques cases i edificis des de l’aigua.

Ens arribem a la Burg Place, on hi ha l’impressionant Ajuntament, sortim per la Blinde Ezelstraat, un passatge curt i estret molt elegant i seguim passejant fins que ens cansem i tornem al camping.

· ANTWERPEN

Antwerpen en flamenc, Amberes o Anvers en castellà i català. És la ciutat belga coneguda pels diamants i per Rubens. Ens instal·lem al City Camping, que es troba al nord-oest, a l’altra banda del riu Schelde i per anar al centre, agafem les bicicletes.

Per arribar al cor de la ciutat hem de creuar un túnel per sota el mateix riu, que ens deixarà molt aprop de l’Steenplein. Així, agafem l’ascensor que ens du a -31metres i creuem en bici pel túnel de més de 500 metres que travessa el riu per sota.

Un cop creuat el túnel ens arribem on hi ha el bonic i petit castell Steende i en què hi ha el punt d’informació turística.

D’aquí iniciem la nostra ruta a peu fins arribar a l’estació central. Passem per la Grotte Markt – Plaça Major – amb la Font de Bravo -, la preciosa catedral de Nostra Senyora d’Amberes, la casa de Rubens, que està tancada per renovació, i la Groenplaats.

Seguim pel carrer peatonal i de botigues – Meir i al final del De Keyserlei arribem al bonic edicifi de l’estació central.

A la seva esquerra, arribem al Chocolat Nation, el museu de xocolata més gran de Bèlgica, situat al costat del barri xinès – que no podem visitar perquè ja han tancat – i accedim a la seva botiga. A l’altra banda de l’estació central hi ha el famós barri de diamants, ple de botigues de venta de joies.

De tornada ens aturem a sopar i seguim altre cop fins a la vora del riu per on pedalem una mica amb la bicicleta i ens aturem a seure a menjar algunes xocolatines que hem comprat i després fem parada a un parc.

Creuem altre cop pel túnel de sota el riu i pedalem cap el nord en direcció al càmping pel costat del riu, on hi ha molt bones vistes de la ciutat.

El dia següent – 21 de juliol- és la Festa Nacional de Bèlgica i ja ens han advertit que hi ha moltes coses tancades. Després d’esperar que pari de ploure, agafem les bicicletes i ens dirigim al centre altre cop.

Avui anem al MAS, el museu modern on hi ha diferents exposicions relacionades amb la història marítima i folclòrica de la ciutat. Es pot pujar gratis a la terrassa de l’edifici, a la planta 10, on hi ha molt bones vistes de la ciutat.

Després seguim i anem fins a la bonica església jesuïta de Sant Carles de Borromeo, coneguda com l’església de Rubens perquè hi havia frescos del mateix pintor que van quedar destrossats després d’un incendi. A la mateixa plaça es troba la biblioteca nacional.

Tot seguit anem fins el Museu Platin-Moretus, Patrimoni de la Humanidad i dedicat als orígens de la impremta.

Volem anar a la zona de les cases medievals, Vrijdagmarkt, però hi passem ràpid perquè se’ns ha punxat una roda de les bicis i decidim tornar cap al càmping perquè el camí serà llarg, tot i que podem creuar el riu amb un ferri.

· BOSLAND

Estem a Bosland, a la província de Limburg, situada a l’est de la ciutat d’Anvers, paradís pels amants de les bicicletes, plena de diferents rutes amb atractives parades i on destaca la ruta a través dels arbres, Fietsen Door de Bomen, una experiència única on es pedala entre arbres a una alçada de 10 metres.

Ens instal·lem a la bonica àrea per autocaravanes del Lido, al petit poble de Leopoldsburg. És una àrea al voltant d’un llac on es pot pescar i amb un bar restaurant, tot molt ben cuidat.

Agafem les bicicletes i anem a fer una volta d’uns 25 Kms per la zona de Lommel, fent parada al famós circuit per sobre els arbres, Fietsen Door de Bomen, una estructura que té una forma circular que va ser inaugurada el juny del 2019.

I seguim la ruta fins al cementiri alemany, on hi ha enterrats 39.111 soldats alemanys de la Segona Guerra Mundial, molts d’ells identificats i altres no.

Seguim pedalant i ja anem tornant cap a l’àrea.

El dia següent, degut a la pluja, no podem agafar les bicicletes i anar a fer ruta. De manera que anem a visitar alguns punts de la zona en autocaravana.

Ens arribem fins el pàrquing d’un mirador anomenat Sahara-Uitkijktoren, situat en una zona d’aiguamolls. I caminem fins al mirador.

Després ens arribem a la Casa del Vidre – Glazenhuis –, un museu amb exposicions de figures fetes amb vidre, panells on expliquen les diferents tècniques per fer vidre, i veiem com fan el vidre.

I finalment acabem a Beringen, a la zona del Be-Mine, on hi ha una antiga mina de carbó la qual la van rehabilitant amb noves utilitats i equipaments per oci.

En destaca una piscina rodona de fins a 10 metres on es pot fer submarinismes o snorkel, una zona de bike park, el museu de la mina, i l’Avonturenberg, un turó amb 1600 pals de fusta per on es pot pujar, escalar, baixar per tobogan, etc.

· GENT

De Bosland volem anar a Bokrijk a fer la ruta de “Cycling thorugh the water”, però la pluja intensa ens fa canviar de plans i anem cap a la bonica i medieval ciutat de Gent.

Ens instal·lem al càmping Urban Gardens, que es troba a l’oest de la ciutat i a uns 15 minuts en bicicleta del centre.

A Gant pugem primerament a la Torre campanar Belfort, de 91 metres d’alçada, antiga torre de vigilància de la ciutat del sXIV, des d’on hi ha unes vistes 360º de la ciutat que són espectaculars.

El següent dia passem pel Pont de Sant Miquel, que creua el riu Leie, des d’on es veuen les cases dels gremis i diverses esglésies. Seguim passejant pels famosos molls del vell port de Graseli i Korenlei contemplant les cases flamenques.

Després seguim per l’església de Sant Nicolau, ens aturem davant la preciosa Catedral de Sant Bavón, on a dins hi ha un quadre dels germans Van Eyck. Passem pel carreró dels grafitis – Werregarenstraat-, continuem per la Vrijdagmarkt – la plaça històrica de la ciutat envoltada per cases flamenques.

Creuem el pont i voltem pel barri medieval de carrers empedrats de Patershol.

Decidim agafar un vaixell per fer una ruta pels canals de Gant i veure la ciutat des de l’aigua. La vista del Gravensteen – Castell dels Comtes de Flandes – és molt bonica des de l’aigua.

Acabem el passeig amb unes gofres.